გაკვეთილის გეგმის შეფასების
სქემა
1
არადამაკმაყოფილებელი
|
2
დამაკმაყოფილებელი
|
3
კარგი
|
|
საგაკვეთილო
მიზანი და
შედეგი
|
მიზანი არის
ზოგადი და არარეალისტური, არ არის გაზომვადი
რთული შესაფასებელია; არ შეესაბამება ესგ-ს მისაღწევ შედეგს
|
მიზანი გამომდინარეობს
ესგ-ს მისაღწევი შედეგებიდანმაგრამ დროში ძნელად მისაღწევი და/ან აკლია კონკრეტულობა.
|
მიზანი არის ფორმულირებული კონკრეტულად და რეალისტურად.
იგი არის გაზომვადი და შეფასებადი და სრულად აღწერს ესგ-ს განსაზღვრულ შედეგს.
|
აქტივობების
თანმიმდევრობა
და სავარაუდო დრო
|
აქტივობები
არ უწყობს ხელს დასახული მიზნის
|
აქტივობები
ნაწილობრივ უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას;
|
აქტივობები
სრულიად უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას;
|
მეთოდები,
კლასის ორგანიზების
ფორმები
|
სასწავლო მიზნები
შეუსაბამოა აქტივობებთან, ხოლო კლასის ორგანიზების ფორმები - მეთოდებთან
|
სასწავლო მეთოდები
შესაბამისობაშია აქტივობებთან, მაგრამ სწორად არ არის შერჩეული კლასის ორგანიზების
ფორმები. ან ზოგიერთი მეთოდი აქტივობის არაადეკვატურია, თუმცა სწორად არის შერჩეული
ორგანიზების ფორმები.
|
სასწავლო მეთოდები
სრულ შესაბამისობაშია აქტივობებთან, ხოლო, კლასის ორგანიზების ფორმები - მეთოდებთან.
|
რესურსები
|
რესურსები არ
არის მითითებული
|
მითითებული
რესურსები მწირია
|
მითითებულია
ყველა აუცილებელი რესურსი, რომლებიც მასწავლებელმა გამოიყენა გაკვეთილის დაგეგმვისას
და გამოიყენებს გაკვეთილის ჩატარებისას.
|
ინტეგრირება*
|
საგანთაშორისი
ინტეგრირება ხელოვნურია და თვითმიზნური
|
საგანთაშორისი
ინტეგრირება ჩანს, თუმცა არ არის გათვალისწინებული ინტეგრირებული საგნების ესგ-თი
განსაზღვრული შედეგები.
|
საგანთაშორისი
ინტეგრირება ლოგიკურია, გათვალისწინებულია ინტეგრირებული საგნების ესგ-თი განსაზღვრული
შედეგები.
|
შეფასება
|
არ აქვს განსაზღვრული
მიზნის შესაბამისი შეფასების მეთოდები. გეგმას არ ახლავს შეფასების რუბრიკები.
|
განსაზღვრულია
მიზნის შესაბამისი შეფასების მეთოდი/მეთოდები, მაგრამ არ ახლავს შეფასების რუბრიკა/რუბრიკები.
ან შეფასების მოცემული მეთოდებიდან ზოგიერთი არაადეკვატურია, ახლავს შეფასების რუბრიკები.
|
განსაზღვრულია
მიზნის შესაბამისი შეფასების მეთოდები, ახლავს კარგად მისაგადებული შეფასების რუბრიკები.
|
v
ინტეგრირების კომპონენტი გათვალისწინებული იქნება მხოლოდ ინტეგრირებული
გაკვეთილის შეფასებისას
საგაკვეთილო პროცესის შეფასების სქემა
1
არადამაკმაყოფილებელი
|
2
დამაკმაყოფილებელი
|
3
კარგი
|
|
მიზანი
|
ჩატარებულმა
გაკვეთილმა ვერ უზრუნველყო განსაზღვრული მიზნის მიღწევა
|
ჩატარებულ გაკვეთილზე
ნაწილობრივ იყო მიღწეული დასახული მიზანი/მიზნები
|
ჩატარებულ გაკვეთილზე
სრულად იყო მიღწეული დასახული მიზანი/მიზნები
|
აქტივობები,
სწავლების მეთოდები და რესურსი
|
გამოყენებულმა
აქტივობებმა, სასწავლო მეთოდებმა და რესურსებმა ვერ უზრუნველყო მოსწავლეთა ჩართულობა
და სასწავლო შედეგის მიღწევა
|
გამოყენებულმა
აქტივობებმა, სასწავლო მეთოდებმა და რესურსებმა მხოლოდ ნაწილობრივ უზრუნველყო მოსწავლეთა
ჩართულობა და სასწავლო შედეგის მიღწევა
|
გამოყენებულია
ერთმანეთთან ლოგიკურად დაკავშირებული აქტივობები და მეთოდები, რომლების უზრუნველყოფს
ყველა მოსწავლის მაქსიმალურ ჩართულობასა და სასწავლო შედეგის მიღწევას, რესურსების
გამოყენებით ზრდის გაკვეთილის ეფექტიანობას.
საჭიროების
შემთხვევაში მასწავლებელი ახერხებს წინასწარ დაგეგმილი აქტივობებისა და/ან მეთოდების
მოდიფიცირებას
|
შეფასება
|
მასწავლებლის
შეფასება არაეფექტიანია, შემოიფარგლება მხოლოდ არაფრისმთქმელი უკუკავშირით, კომენტარით.
გამოყენებული შეფასების მეთოდები ვერ აფასებს, მიღწეულია თუ არა შედეგი
|
გამოყენებული
შფასების მეთოდები ნაწილობრივ აფასებს, მიღწეულია თუ არა შედეგი, მასწავლებლის უკუკავშირი
ადეკვატურია ან მეთოდები აფასებს მიღწეულ შედეგს, მაგრამ მასწავლებლის უკუკავშირით/კომენტარი
არაფრისმთქმელია.
|
ეფექტურად იყენებს
განმავითარებელ და განმსაზღვრელ შეფასებებს. გამოყენებული შეფასების მეთოდები ზუსტად
აფასებს, მიღწეული არის თუ არა შედეგი
|
საკლასო მენეჯმენტი
|
მასწავლებელი
ვერ მართავს კლასს, სწორად ვერ ანაწილებს აქტივობებისათვის გამოყოფილ დროს.
|
მასწავლებელს
ზოგიერთ შემთხვევაში უჭირს დროის მართვა და/ან მის მიერ გამოყენებული კლასის მართვის
სტრატეგიები ნაკლებად ეფექტიანია
|
მასწავლებელი
კლასში მიზნობრივად ანაწილებს დროს და ქმნის ისეთ სასწავლო სიტუაციებს, რომლებიც
უზრუნველყოფს თვითრეგულირებად დისციპლინას.
|
მასწავლებლის თვითშეფასება
№
|
კრიტერიუმები /ქულები
|
1
|
2
|
3
|
1
|
გაკვეთილის მიზანი გასაგები, კონკრეტული და რეალისტური იყო
|
|||
2
|
გამოყენებული
მეთოდები და აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
|
|||
3
|
სწორად
გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას
|
|||
4
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
|
|||
5
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
|
|||
6
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
|
|||
7
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
|
|||
8
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
|
|||
9
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
|
|||
10
|
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
|
|||
11
|
მივეცი საშუალება
მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები
|
|||
12
|
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად
|
საგაკვეთილო პროცესის
შეფასების სქემა
1
|
2
|
3
|
|
მოქნილობა /კრეატიულობა
|
მასწავლებელს არ აქვს ლავირების უნარი _ იგი მოჰყვება
დაგეგმილ აქტივობებს, მიუხედავად იმისა, გადის თუ არა შედეგზე
|
მასწავლებელს ნაკლებად აქვს ან არაეფექტურად ამჟღავნებს
ლავირების უნარს
|
მასწავლებელს აქვს ლავირების უნარი - მას შეუძლია
დაგეგმილი აქტივობების შეცვლა შექმნილი რეალიების შესაბამისად
|
აქტივობები და სწავლების მეთოდები
|
აქტივობები და მეთოდები ერთფეროვანია და მოუქნელი.
ვერ უზრუნველყოფს მოსწავლეთა ჩართულობასა და მათში მოტივაციის ამაღლებას, ვერ უზრუნველყოფს
სასწავლო შედეგის მიღწევას.
|
გამოყენებულია რამდენიმე სხვადასხვა ტიპის აქტივობა
და მეთოდი, რომლებიც უზრუნველყოფს მოსწავლეთა ძირითადი ბირთვის ჩართულობასა და მოტივაციის
ამაღლებას, ნაწილობრივ უზრუნველყოფს სასწავლო შედეგის მიღწევას.
|
მოქნილად არის გამოყენებული მრავალფეროვანი, ერთმანეთთან
ლოგიკურად დაკავშირებული აქტივობები და მეთოდები, რომლებიც მაქსიმალურად უზრუნველყოფს
ყველა მოსწავლის ჩართულობასა და მათში მოტივაციის ამაღლებას, სასწავლო შედეგის მიღწევას.
|
რესურსები
|
არ იყენებს/ არაეფექტურად იყენებს სკოლაში არსებულ
რესურსებს.
|
იყენებს სკოლაში არსებულ რესურსებს, თუმცა თავად იშვიათად
მოიძიებს და ქმნის მას.
|
მაქსიმალურად ეფექტურად იყენებს სკოლაში არსებულ,
მის მიერ მოძიებულ და შექმნილ რესურსებს.
|
შეფასება
|
მის მიერ გამოყენებული შეფასების ტიპები არაადეკვატურია,
ხოლო გამოყენებული შეფასების მეთოდები ვერ აფასებს მიღწეულია თუ არა შედეგი.
|
ნაკლებად ეფექტურად იყენებს განმავითარებელ და განმსაზღვრელ
შეფასებებს. გამოყენებული შეფასების მეთოდები ნაწილობრივ აფასებს, მიღწეული არის
თუ არა შედეგი.
|
ეფექტურად იყენებს განმავითარებელ და განმსაზღვრელ
შეფასებებს. გამოყენებული შეფასების მეთოდები ზუსტად აფასებს, მიღწეული არის თუ არა
შედეგი.
|
კლასის მართვა
|
კლასი ქაოტურია. მასწავლებელს არ აქვს შემუშავებული
გაკვეთილზე ქცევის წესები. მასწავლებელი მოსწავლის მიმართ არაეთიკურია
|
კლასი ნაწილობრივ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში,
მოსწავლეთა ნაწილის ქცევა დესტრუქციულია. მასწავლებელი ცდილობს სიტუაციის დარეგულირებას,
თუმცა მის მიერ გამოყენებული წესები რიგ შემთხვევებში არაეფექტურია.
|
მოსწავლეები სრულად არიან ჩართული საგაკვეთილო პროცესში,
დისციპლინა თვითრეგულირებადია. მცირე დარღვევის შემთხვევაში მასწავლებელი ადვილად
ახერხებს წესრიგის აღდგენას.
|
გაკვეთილის გეგმის
შეფასების სქემა
1
|
2
|
3
|
|
საგაკვეთილო მიზანი და შედეგი
|
მიზანი არის ზოგადი და არარეალისტური, არ არის გაზომვადი
და შეფასებადი; არ აღწერს შესაბამის სასწავლო შედეგს
|
მიზანი არის ფორმულირებული კონკრეტულად, მაგრამ ნაკლებ
რეალისტური და გაზომვადია;
ბოლომდე ვერ აღწერს შესაბამის სასწავლო შედეგს.
|
მიზანი არის ფორმულირებული კონკრეტულად და რეალისტურად;
იგი არის გაზომვადი და შეფასებადი;
სრულად აღწერს შესაბამის სასწავლო შედეგს.
|
აქტივობები, მეთოდები, კლასის ორგანიზების ფორმები
|
აქტივობები არ უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას;
სასწავლო მეთოდები შეუსაბამოა აქტივობებთან, ხოლო კლასის ორგანიზების ფორმები მეთოდებთან
|
აქტივობები ნაკლებად უწყობს ხელს დასახული მიზნის
მიღწევას; სასწავლო მეთოდები ნაწილობრივ შესაბამისობაშია აქტივობებთან, ხოლო კლასის
ორგანიზების ფორმები მეთოდებთან
|
აქტივობები სრულად უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას;
სასწავლო მეთოდები სრულ შესაბამისობაშია აქტივობებთან, ხოლო კლასის ორგანიზების ფორმები
მეთოდებთან
|
შეფასება
|
შეფასების ტიპები და მეთოდები საერთოდ არ არის მოცემული,
ან ვერ განსაზღვრავს, მიღწეულია თუ არა შედეგი.
|
მოცემულია შეფასების ტიპები და მეთოდები, რომლებიც ნაწილობრივ განსაზღვრავს, მიღწეულია თუ არა შედეგი.
|
კონკრეტულას არის მოცემული შეფასების ტიპები და მეთოდები,
რომლებიც ზუსტად განსაზღვრავს, მიღწეულია
თუ არა შედეგი.
|
თვითშეფასება
|
გაკვეთილის გეგმას თან არ ახლავს მასწავლებლის თვითშეფასების
რუბრიკა/ ახლავს, თუმცა იმდენად ზოგადი და ბუნდოვანია, რომ საშუალებას არ აძლევს
გააანალიზოს მის მიერ ჩატარებული გაკვეთილი.
|
გაკვეთილის გეგმას თან ახლავს მასწავლებლის თვითშეფასების რუბრიკა, რომელიც
ნაწილობრივ აძლევს საშუალებას გააანალიზოს მის მიერ ჩატარებული გაკვეთილი.
|
გაკვეთილის გეგმას თან ახლავს მასწავლებლის თვითშეფასების რუბრიკა, რომელიც
სრულად აძლევს საშუალებას გააანალიზოს მის
მიერ ჩატარებული გაკვეთილი.
|
კომენტარი:
No comments:
Post a Comment